بازاریابی الکترونیکی

ده روش برای بدست آوردن ایده های جدید

۱- راه حلی برای یک مشکل رایج یا خاص مردم پیدا کنید. هزاران هزار مشکل و مسئله در دنیا وجود دارد که مردم به دنبال جواب یا راه حلی برای آنها هستند. محصول یا سرویسی ارائه کنید که یکی از آن مشکلات را حل کند.
۲- مُد و گرایش روز را پیدا کنید. میتوانید با تماشای تلویزیون ، خواندن روزنامه ، گوش دادن به رادیو ، گشت و گذار در وب و ... به مد و موضوع داغ روز و دوران خود پی ببرید. پس از آن کافی است که محصولی مرتبط با آن ارائه کنید.
۳- تلاش کنید که سرویس یا محصولی که در بازار موجود است را بهینه کرده و ارتقاء دهید. شما همه جا میتوانید انواع محصولات و خدمات را ببینید، یکی از آنها را انتخاب کرده و تغییرات و بهینه سازیهایی در آن صورت دهید. مردم همیشه به دنبال خدمات و محصولات برتر هستند.
۴- یک بازار اختصاصی (niche) برای محصولی رایج بوجود آورید. میتوانید محصول خود را بخاطر یک ویژگی مثل سریعتر ، بزرگتر ، کاملتر و ... بودن در بین رقبا و همکاران ، منحصر به فرد نشان دهید.
۵- چیزی به محصولات اضافه کنید. مثلا همراه با توپ فوتبال یک بلیط مسابقه و یک پیراهن ورزشی هم بدهید. یعنی یک بسته جدید ایجاد کنید.
۶- یک محصول قدیمی و خارج از بازار را با بروز رسانی و تجدید نظر ، دوباره وارد بازار کنید. ممکن است یک کتاب قدیمی و خارج از چاپ دارید که مدتهاست در بازار موجود نیست . خب میتوانید با تغییر عنوان و جلد و بروز رسانی اطلاعات، آنرا به یک محصول جدید تبدیل کنید. نکته : هرگز تلاش نکنید اثر یا نتیجه زحمات شخص یا گروهی را به نام خود ثبت کرده و از آن سود ببرید. ممکن است محصول یا کتاب یا سرویسی در حال حاضر هیچ وارث یا صاحب زنده ای ندارد و اینکه شما میتوانید با ارائه تغییراتی در آن ، کارایی یا عملکرد آن را بهینه کنید. این نمونه ها مورد نظراند.
۷- از مشتریهای فعلی خود بپرسید. از طریق e-mail یا تلفن با آنها تماس بگیرید و بپرسید دوست دارند چه محصول جدیدی را ارائه کنید؟ آنها به چه چیزی احتیاج دارند؟
۸- دو یا چند محصول را باهم تلفیق کرده و یک محصول جدید ارائه دهید. مثلا یک چمدان را با یک فلاکس همراه کنید و به افراد امکان دهید تا در چمدان خود مایعات گرم یا سرد را نیز نگهداری کنند.
۹- از بازدید کنندگان سایت خود نظر خواهی کنید. به کمک فرم های نظر خواهی و برنامه های تشویقی یا هر روش دیگری از افراد بپرسید که بیشتر انتظار دیدن چه نوع محصولاتی را در بازار دارند؟ از چه خدمات و محصولاتی را دوست داشته اند و کدام را نپسندیده اند؟
۱۰- برای محصولات خود بازارهای هدف جدید ایجاد کنید.مثلا اگر بطریهای پلاستیکی را به یک کارخانه تولید مشروبات گازدار می دهید حالا آنرا به کارخانجات تولید آب معدنی و شربت سازی نیز پیشنهاد کنید. البته این مثالی صنعتی است و شما میتوانید برای محصول خاص خود جواب های متعدد و بیشتری پیدا کنید.

منبع:webpro.ir

+   روح الله هاشمى طاهرى ; ٢:۳٧ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢٦ خرداد ،۱۳۸٧
    پيام هاي ديگران ()  
 

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir