بازاریابی الکترونیکی

ده روش برای بدست آوردن ایده های جدید

۱- راه حلی برای یک مشکل رایج یا خاص مردم پیدا کنید. هزاران هزار مشکل و مسئله در دنیا وجود دارد که مردم به دنبال جواب یا راه حلی برای آنها هستند. محصول یا سرویسی ارائه کنید که یکی از آن مشکلات را حل کند.
۲- مُد و گرایش روز را پیدا کنید. میتوانید با تماشای تلویزیون ، خواندن روزنامه ، گوش دادن به رادیو ، گشت و گذار در وب و ... به مد و موضوع داغ روز و دوران خود پی ببرید. پس از آن کافی است که محصولی مرتبط با آن ارائه کنید.
۳- تلاش کنید که سرویس یا محصولی که در بازار موجود است را بهینه کرده و ارتقاء دهید. شما همه جا میتوانید انواع محصولات و خدمات را ببینید، یکی از آنها را انتخاب کرده و تغییرات و بهینه سازیهایی در آن صورت دهید. مردم همیشه به دنبال خدمات و محصولات برتر هستند.
۴- یک بازار اختصاصی (niche) برای محصولی رایج بوجود آورید. میتوانید محصول خود را بخاطر یک ویژگی مثل سریعتر ، بزرگتر ، کاملتر و ... بودن در بین رقبا و همکاران ، منحصر به فرد نشان دهید.
۵- چیزی به محصولات اضافه کنید. مثلا همراه با توپ فوتبال یک بلیط مسابقه و یک پیراهن ورزشی هم بدهید. یعنی یک بسته جدید ایجاد کنید.
۶- یک محصول قدیمی و خارج از بازار را با بروز رسانی و تجدید نظر ، دوباره وارد بازار کنید. ممکن است یک کتاب قدیمی و خارج از چاپ دارید که مدتهاست در بازار موجود نیست . خب میتوانید با تغییر عنوان و جلد و بروز رسانی اطلاعات، آنرا به یک محصول جدید تبدیل کنید. نکته : هرگز تلاش نکنید اثر یا نتیجه زحمات شخص یا گروهی را به نام خود ثبت کرده و از آن سود ببرید. ممکن است محصول یا کتاب یا سرویسی در حال حاضر هیچ وارث یا صاحب زنده ای ندارد و اینکه شما میتوانید با ارائه تغییراتی در آن ، کارایی یا عملکرد آن را بهینه کنید. این نمونه ها مورد نظراند.
۷- از مشتریهای فعلی خود بپرسید. از طریق e-mail یا تلفن با آنها تماس بگیرید و بپرسید دوست دارند چه محصول جدیدی را ارائه کنید؟ آنها به چه چیزی احتیاج دارند؟
۸- دو یا چند محصول را باهم تلفیق کرده و یک محصول جدید ارائه دهید. مثلا یک چمدان را با یک فلاکس همراه کنید و به افراد امکان دهید تا در چمدان خود مایعات گرم یا سرد را نیز نگهداری کنند.
۹- از بازدید کنندگان سایت خود نظر خواهی کنید. به کمک فرم های نظر خواهی و برنامه های تشویقی یا هر روش دیگری از افراد بپرسید که بیشتر انتظار دیدن چه نوع محصولاتی را در بازار دارند؟ از چه خدمات و محصولاتی را دوست داشته اند و کدام را نپسندیده اند؟
۱۰- برای محصولات خود بازارهای هدف جدید ایجاد کنید.مثلا اگر بطریهای پلاستیکی را به یک کارخانه تولید مشروبات گازدار می دهید حالا آنرا به کارخانجات تولید آب معدنی و شربت سازی نیز پیشنهاد کنید. البته این مثالی صنعتی است و شما میتوانید برای محصول خاص خود جواب های متعدد و بیشتری پیدا کنید.

منبع:webpro.ir

+   روح الله هاشمى طاهرى ; ٢:۳٧ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢٦ خرداد ،۱۳۸٧
    پيام هاي ديگران ()  
 

10 دلیل برای خرید نکردن مردم از شما

  1. آنها در هنگام سفارش خرید با شما احساس راحتی و امنیت نمی کنند. بسیاری از افراد دوست دارند از طریق سایتهای امن این کار را انجام دهند. به آنها بگویید که آدرس تماس ، e-amil یا اطلاعات دیگر آنها به شخص ثالثی داده نخواهد شد و تماما محرمانه خواهند ماند. تلاش کنید حداقل اطلاعات شخصی ممکن را از بازدیدکننده یا خریدار بخواهید. آنها نمی خواهند با سایت شما ازدواج کنند ، می خواهند از یک سرویس استفاده کنند! پس از سختگیریهای بی مورد و زیاده روی خودداری کنید.
  2. متن تبلیغات خود را جذاب و محرک انتخاب نکرده اید. تبلیغ شما به جای بیان مزایا به بیان گزینه ها پرداخته است. عنوان تبلیغ ، بازدیدکننده را تحریک و جذب نمیکند. از هیچ تضمین یا نظرخواهی در تبلیغ استفاده نشده است.
  3. به افراد یادآوری نکرده اید که بازهم به شما سری بزنند و سایت شما را بازدید کنند. هرچه قدر بیشتر سایت شما را بازدید کنند ، شانس خرید آنها نیز افزایش می یابد. بهترین روش برای این کار دادن اشتراک رایگان به خبر نامه سایت است.
  4. شما به افراد اجازه نمیدهید که چیزی در مورد کار و تجارت شما بدانند. مردم دوست دارند بدانند از چه کسی خرید میکنند؟ بخشی با عنوان
    " درباره ما " در سایت درج کنید. اطلاعاتی در مورد خودتان یا سابقه کاری شرکت و محل کارتان و تخصص های خود به افراد ارائه دهید.
  5. شما به بازدید کننده امکانات خرید زیادی نداده اید. سعی کنید از  کارت اعتباری ، چک ، پرداخت نقدی و دیگر انواع پرداخت های آنلاین یا حتی غیر آنلاین در سیستم سفارش خود استفاده کنید. سفارش ها را از هر راه ممکن دریافت کنید مثلا : تلفن ، دورنگار ، نامه ، e-mail یا فرم موجود در سایت.
  6. قیافه سایت شما حرفه ای به نظر نمی رسد. باید حتما نام دامنه سایت خود را داشته باشید. حرکت در سایت شما باید واقعا ساده باشد. طرح ها و گرافیک بکار رفته باید مرتبط با موضوع سایت انتخاب شوند.
  7. باید به افراد این امکان را بدهید که قبل از دریافت محصول یا سرویس رایگان شما ، اول تبلیغ شما را بخوانند. اگر آنها قبل از تبلیغ ، کالای رایگان را دریافت کنند دیگر برای خواندن تبلیغ در سایت وقت  نمی گذارند. اول تبلیغ را نشان دهید و بعد لینک محصول رایگان را در صفحه دیگر یا در ذیل متن قرار دهید.
  8. شما بازیدکنندگان علاقمند را برای خرید جذب و تشویق نمی کنید. یک راه خوب برای دانستن روش این کار ، پرسش از خریداران قبلی است. از آنها بپرسید چه عاملی باعث خرید از سایت شما شده ؟چنین اطلاعاتی برای افزایش تعداد بازدید کننده و افزایش فروش بسیار حیاتی است.
  9. تبلیغات خود را بررسی و بهینه نمی کنید. افراد بسیاری یک متن تبلیغاتی را می نویسند یا یک گرافیک تبلیغاتی را طراحی میکنند ولی هرگز آنرا بهینه و بروز نمی کنند.شما باید بصورت مستمر به بررسی و بهینه کردن تبلیغات خود بپردازید تا بالاترین نتیجه ممکن را بدست آورید.
  10. شما هیچ ضرورتی برای "هم اکنون خریدن " در افراد ایجاد نمی کنید. بسیاری از مردم به محصول یا سرویس شما علاقمند می باشند ولی آنقدر آنرا به تاخیر می اندازند که ممکن است فرآموزش کنند. با ارائه یک تخفیف یا کالای رایگان خوب و درج تاریخ انقضا برای پیشنهاد خود ، آنها را تشویق به خرید فوری کنید.

منبع:webpro.ir

+   روح الله هاشمى طاهرى ; ۳:۱٩ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱٩ خرداد ،۱۳۸٧
    پيام هاي ديگران ()  
 

ده روش برای افزایش میزان کلیک

۱-از روانشناسی معکوس استفاده کنید. به افراد بگویید بر روی این تبلیغ یا لینک کلیک نکنید. مثلا : " اگر به اندازه کافی پول دارید اصلاً روی این لینک کلیک نکنید! "
۲- کلمات مورد استفاده در متن تبلیغات را تا جای ممکن جذاب و جالب انتخاب کنید.از کلماتی مانند ، بی پایان ، قدرتمند، گرم ، داغ داغ و ... استفاده کنید. کلمات شما باید مرتبط و هم آوا با نوع محصولی باشند که تبلیغ میکنید.
۳- در متن تبلیغ حتما به تخفیف ویژه اشاره داشته باشید.مردم همیشه به دنبال خریدهای خوب و مناسب اند. مثلا یک تخفیف درصدی ، ریالی ، کالای رایگان و دادن هدیه گزینه های مناسبی به نظر میرسند.
۴- از نتایج نظر خواهی در متن تبلیغ استفاده کنید. این کار به مردم اطمینان میدهد که پول یا وقت خود را هدر نمی دهند. این نتایج باید به اندازه کافی روشن و مکفی باشند تا شخص به اصل مطلب و هدف تبلیغ به خوبی پی ببرد.
۵- بهتر است از تصویر یک شخص معروف یا مورد احترام استفاده کنید. بسیاری از مردم به واسطه اطمینان یا احترامی که برای یک شخص قائل اند بر روی تبلیغات کلیک میکنند. البته کسب اجازه از صاحب عکس لازم است.
۶- تضمین و خدمات پشتیبانی عالی را در تبلیغ مورد توجه قرار دهید. مثلا ، بازگشت پول در چند روز ، تست رایگان نرم افزار یا پرداخت خسارت در صورت هر گونه مشکل و ... . این کار باعث افزایش علاقه کاربر و احساس راحتی وی می شود.
۷- به مردم بگویید که بر روی تبلیغ یا گزینه مورد نظر کلیک کنند. بسیاری از تازه واردهای دنیای اینترنت نمی دانند که باید بر روی چیزی کلیک کنند. میتوانید عبارت " اینجا را کلیک کنید " را اضافه کنید.
۸- شانس امتحان محصول یا خدمات را برای کاربر فراهم کنید. این به کاربران میگوید که آنها در صورت کلیک بر روی تبلیغ شما هیچ خطری نکرده اند و همچنین هیچ الزام یا بایدی برای آنها ایجاد نمی شود.
۹- مزیت های مهم محصول ، سرویس یا سایت خود را برای افراد بیان کنید. این می تواند شامل گزینه هایی مثل : روش های موفق پول درآوردن ، کاهش وزن ، افزایش قدرت و انرژی ، صرفه جویی در هزینه ها ،استفاده سودمند از زمان و ... باشد.
۱۰- در تبلیغ خود ، یک محصول یا سرویس رایگان را نیز پیشنهاد کنید. مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. البته محصولی که ارائه میکنید باید مرتبط با علاقه و هدف بازدید کننده شما باشد. واضح است که در صورت جالب بودن پیشنهاد شما ، تعداد کلیک ها هم بالا می رود.

منبع:webpro.ir

+   روح الله هاشمى طاهرى ; ۱٢:۱۳ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۳ خرداد ،۱۳۸٧
    پيام هاي ديگران ()  
 

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir